Tijdens deze trainingen maken we een verdiepingsslag in het werken met het hoogbegaafde kinderen. We nemen je mee in de theorie en de kennis en koppelen dit aan praktische tips en vragen vanuit de eigen situatie van de school.
Inhoud per training
“Hoogbegaafd? Hij moet eerst maar eens goede resultaten laten zien.”
In deze bijeenkomst gaan we in op onderpresteren. Hoe komt het, dat de resultaten soms niet passen bij het beeld? En waarom is procesgericht begeleiden zo belangrijk voor hoogbegaafde leerlingen? Moet je de resultaten dan maar helemaal loslaten? Aan welke doelen en vaardigheden kun je werken met de leerling?
Na deze bijeenkomst:
Aantal bijeenkomsten: 2 bijeenkomsten van 3 uur.
Locatie: OPDC in Meppel (bijeenkomst 1) en online in Teams (bijeenkomst 2).
“Weer een nieuwe categorie: slaan we niet een beetje door in onze diagnostiek?”
Wie zijn de zogenaamde dubbelbijzondere leerlingen en waarom noemen we ze zo? We kijken naar dubbelbijzonder in het algemeen en lichten er een paar voorbeelden uit. We geven handvatten om het kind zo breed mogelijk in kaart te brengen en belichten het belang van het kijken naar kwaliteiten en uitdagingen.
Na deze bijeenkomst:
Aantal bijeenkomsten: 2 bijeenkomsten van 3 uur.
Locatie: OPDC in Meppel (bijeenkomst 1) en online in Teams (bijeenkomst 2).
“Weer een nieuwe categorie: slaan we niet een beetje door in onze diagnostiek?”
Wie zijn de zogenaamde dubbelbijzondere leerlingen en waarom noemen we ze zo? We kijken naar dubbelbijzonder in het algemeen en lichten er een paar voorbeelden uit. We geven handvatten om het kind zo breed mogelijk in kaart te brengen en belichten het belang van het kijken naar kwaliteiten en uitdagingen.
Na deze bijeenkomst:
Aantal bijeenkomsten: 2 bijeenkomsten van 3 uur.
Locatie: OPDC in Meppel (bijeenkomst 1) Inmiddels heet dit gebouw De Spil, KP Laan 22, 7943 CV Meppel en online in Teams (bijeenkomst 2).